Stavíme ze 4mm gabonové překližky. Lepíme epoxidem od Havel Composites (pryskyřice LH 160, tužidlo MSG 135), který používáme i na laminování. Snažíme si pomoci, kde a jak můžeme, naše náklady těsně přesáhly 22000 Kč - hlavně plachta, překližka a epoxid s tkaninou.
Budovatelská část práce se zatím rozděluje na dva celky - plovák ( ama ) s nosníky ( iako ) a vlastní trup lodě.
Plány v knize popisují dvoudílné ama, kde oba díly mají 2.4m délky. Pro kratší variantu lodě bylo třeba ama upravit na jeden díl dlouhý 3.5m s jinak umístěnými nosníky iako. Práce byla zajímavá ohýbáním lišt a překližky.
K večeru 6. července prohlašujeme ama za hotové včetně nátěru.
Díly trupu jsou složeny ze dvou bočnic, dvou přepážek a koncového sloupku. Jejich propojení bylo citlivé na přesnost a jakž takž se povedlo. Zkroucení trupu je minimální. Jedna z lišt na borty se však ohýbala ochotněji, než ostatní, tak vznikla drobná viditelná deformace, která snad nebude mít funkční význam.
Z obrázků na konci stojí za povšimnutí usazení stěžně, které je originální konstrukční prvek, ježto ho kniha pro tuto variantu lodě nepopisovala. Uvidíme, jak se osvědčí.
Poslední obrázky již ukazujísestavenou loď. Nejprve jde o první sesazení dílů, z nichž mnohé nejsou ještě sklížené. Další obrázek už je podstatně dále, celkové sesazení bylo provedeno kvůli zjištění rozměrů vysedávacích sedaček (a pro všeobecné potěšení). Kromě ráhna zbývají jen úpravy povrchu.
A nakonec stav s novými vysedávacími sedačkami (bez ploutve a kormidla) a se všemi nosníky svázanými lany.
Ráno 19. července 2012 jsme loď prohlásili za dokončenou, když jsme ji prvně kompletně sestavili na zahradě. Bezprostředně poté jsme ji odvezli do Podbaby k přívozu na první plavbu, ale o tom už jinde.